duminică, 4 ianuarie 2015

Papuci cu magiun





Ingrediente pentru aluat :
-600-650 g faina
-5 linguri untura de porc
-150 g unt / margarina moale
-35 g drojdie proaspata
-3 linguri zahar pudra
-un pahar de 200 g smantana
-o jumatate de lingurita sare
+gem de prune pentru umplutura

Preparare :
Smantana se incalzeste in microunde putin (doar calduta sa fie, nu fierbinte) si se dizolva in ea drojdia. Se lasa 2-3 minute.
Intre timp, intr-un vas se cerne faina, se adauga untura de porc, margarina, zaharul pudra, sarea si smantana cu drojdia. Se framanta un aluat moale. Se mai adauga putina faina, daca vedem ca aluatul e foarte unsuros, dar oricum aluatul trebuie sa ramana moale. Eu am mai pus in jur de 50 g faina.
Intindem imediat (nu se lasa la dospit) o foaie de circa 4 mm grosime si decupam cercuri cu un pahar (5-6 cm diametru gura paharului). Resturile de aluat se framanta/intind/decupeaza din nou.
In mijlocul fiecarui cerculet se pune o jumatate de lingurita de gem de prune, se ridica in sus marginile cercului si se apasa bine-bine (altfel se vor desface in timpul coacerii). Eu dupa vreo 5-8 minute de coacere am scos tava si cu ajutorul a doua lingurite am apasat la loc cerculetele care s-au desfacut.
Se coc in cuptorul preincalzit la 190 grade pana se rumenesc. Nu le uscati in exces.
Dupa ce s-au racit putin, se tavalesc in zahar pudra.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu